Nový dopravce zaměstná řidiče z regionu

Měsíc zbývá do změny dopravce, který bude od února zajišťovat autobusovou dopravu v Jablonci nad Nisou a v okolních obcích, které jsou členy Dopravního sdružení obcí Jablonecka (DSOJ). V Jablonci budou zajišťovat dopravu ryze české firmy Umbrella Coach & Buses a Umbrella City Lines, které mají i českého majitele, jejich jednatelem je Pavel Steiner.

Tým Umbrella City Lines   |   28. 1. 2021

Jste bývalý fotbalista, jaký osud vás zavál k dopravní společnosti?

To, že jsem před téměř 16 lety „přestoupil“ od fotbalu k dopravě, bylo částí dílem náhody a částečně jsem se vrátil k tomu, co jsem vystudoval. Jsem absolventem dopravní průmyslovky a před revolucí v roce 1989 jsem pracoval jako strojvedoucí, takže jsem se k dopravě po ukončení mé skoro patnáctileté profesionální kariéry vrátil. Jen ze železničních kolejí jsem zamířil na silnici. Začal jsem nejdříve poskytovat limuzinovou firemní dopravu pro nadnárodní společnosti a od roku 2008 i dopravu autobusovou. Od roku 2014 začala Umbrella Mobility spolupracovat s mamutím FlixBusem a od roku 2017 jsme se stali jeho největším evropským partnerem.

 

Jak dlouho společnost působí, čím se zabývá?

Dceřiné společnosti ze skupiny Umbrella Mobility působí od roku 2004 v České republice a od roku 2013 i v Německu v dopravních a servisních službách, kde zajišťujeme mezinárodní i vnitrostátní autobusovou dopravu, městskou a příměstskou dopravu, náhradní železniční dopravu. Zajištujeme také expresní, karosářské a zasklívací servisní služby pro minibusy, autobusy a trucky. Provozujeme cestovní kancelář, pořádáme a zjišťujeme hromadné i individuální zájezdy a teambuildingy. Máme také charterovou společnost na pronájem plachetnic a motorových lodí včetně kabinového charteru po celém světě.

 

Jaké má společnost zkušenosti s MHD?

Od roku 2017 zajišťujeme v ČR vnitrostátní přepravu osob pro společnost FlixBus. Její objem je jen na území ČR více jak trojnásobný v porovnání s objemem zakázky v Jablonci nad Nisou. Městskou a příměstskou dopravu jsme doposud v ČR neprovozovali, ale v Německu obstaráváme městskou a příměstskou dopravu v Hamburku, a to ve zhruba dvojnásobném objemu jak v Jablonci. K tomu provozujeme městskou, příměstskou a náhradní autobusovou dopravu v Karlsruhe, která je zhruba ve srovnatelném objemu jako v Jablonci. Dále pak zajišťujeme náhradní dopravu po celém severním Německu pro společnost Deutsche Bahn. Primárně jsme ale největším evropským dopravcem společnosti FlixBus s objemem převyšujícím 25 milionů kilometrů ročně.

 

Jaké vozy budou jezdit v Jablonci?

Zde bude nasazeno 26 vozidel Mercedes Benz Citaro II a čtyři vozy Mercedes Benz Sprinter City. Celkově společnosti ze skupiny Umbrella Mobility provozují více jak 200 autobusů.

 

Máte dostatek personálu?

Naše společnost disponuje jen v ČR více jak 300 řidiči, kteří mohou kdykoliv v Jablonci vyjet. Primárně budeme dopravu zajišťovat místními řidiči z Jablonecka a Liberecka, kteří odsud pocházejí a v regionu bydlí.

 

Dosud dopravu zajišťovaly vozy splňující normy Euro 6. Jaké emisní normy mají vaše autobusy a jaký vliv mají na životní prostředí, co se týče hlučnosti a emisí?

Naše vozidla jsou z přesné poloviny Euro 5 EEV a Euro 6. Provozujeme vozidla, která působí v evropských velkoměstech. Kdyby tyto autobusy neodpovídaly velmi přísným požadavkům jednotlivých evropských států, tak nás tam s nimi nenechají vůbec jezdit. Do centra Hamburku či Berlína dnes nepustí nikoho s dieselovým osobákem, natož se špatným dieselovým autobusem. Emisní norma Euro 5 EEV od Mercedesu není v žádném případě horší od emisní třídy Euro 6 autobusu SOR nebo IVECO, které běžně dopravu v Jablonci zajištují. Každopádně jízdní komfort a hlučnost vozidel ať posoudí sami cestující, ale jsem přesvědčen, že budou velmi mile překvapeni. Já sám bych byl samozřejmě nejraději, kdybychom mohli do Jablonce nasadit úplně nové vozy Mercedes Benz Citaro Hybrid, ale to nebylo z důvodů pouze dvouleté zakázky ekonomicky vůbec možné. Nový hybridní bus stojí více jak 300 tisíc Euro bez DPH, a to by v případě pouze dvouleté zakázky znamenalo více jak stokorunové náklady na každý kilometr. My jsme naší nabídkou ušetřili Jablonci obrovské prostředky, které se dají jistě lépe využít ve prospěch města a jeho občanů. V případě, že bude vypsaná nová zakázka alespoň na 8 let, a pakliže by nám bylo přáno a zakázku jsme vyhráli, tak mohu určitě slíbit, že bychom tyto špičkové a nejmodernější hybridní autobusy v Jablonci nasadili.

 

Na co se mohou Jablonečané od února těšit?

Děláme, a vždy dělat budeme, úplné maximum pro to, abychom poskytovali všude tam, kde působíme, maximální možný firemní servis s co možná nejlepším vozovým parkem. Neděláme vůbec žádné rozdíly mezi tím, zdali jde o Hamburg se dvěma miliony obyvatel nebo o Jablonec s padesáti tisíci obyvatel. To, že se nám zvláště ze začátku ne úplně vše povede a že nějaké „porodní“ bolesti určitě nastanou, je více než jasné. Nejdéle po měsíci si ovšem vše sedne. Jsem přesvědčen, že v celkovém kontextu dvouletého období budou obyvatelé Jablonecka s našimi službami spokojeni.

alt_text_here

Autor: Jiří Endler

Převzato s laskavým svolením Jabloneckého měsíčníku

Přečíst více článků

Doprava na Ústecku: Všechny důležité informace na jednom místě!

Jízdní řády pro regionální autobusové linky v oblasti Přeloučsko

Doprava na Přeloučsku. Jaké informace se vám budou hodit?